متفاوت ها

چکیده مطالب جالب وجذاب از دنیای مجازی

قالیچه‌ها از سبک خانه می‌گویند

جواد
متفاوت ها چکیده مطالب جالب وجذاب از دنیای مجازی

قالیچه‌ها از سبک خانه می‌گویند

قالیچه‌ها از سبک خانه می‌گویند

 مدآنلاین: فرش و قالیچه، لوست، قاب عکس و ...همگی کانون دید در هر خانه‌ای تلقی می‌شوند. در این میان، قالیچه‌ها از جذابیت و شگفتی بیشتری برخوردارند و با ایجاد گرما، بافت و الگوی خاص سبک خانه را با توجه به چگونگی چیدمان آن تغییر می‌دهند. با هم به چند نمونه از چیدمان خانه با قالیچه‌های مختلف نگاه می‌کنیم.

- کفی همچون جنگل!

آیا دوست دارید فضای اتاق نشیمن خود را همچون محیط طبیعت و جنگل‌های بهشتی طراحی کنید؟ چه چیزی بهتر از اتاقی با فرش‌هایی ازنمای جنگل، زمین، آبشار و هر چیز طبیعی دیگر.

- فرش‌های هندسی


 یک قالیچه با طرح هندسی، همان چیزی است که با هر دکوری در هماهنگی است. با طرح‌ها و اشکال بازی کنید! طرح متناسب اتاق خود را خواهید یافت.


- قالیچه‌های نخی با رنگ‌های مختلف


 فرش و قالیچه‌های نخی، این روزها بسیار باب شده‌اند. اگر می‌خواهید نمای راهرو، حمام یا اتاق غذاخوری‌تان سبکی رنگی داشته باشند، از این قالیچه‌ها استفاده کنید. مثل این است که رنگین کمانی در خانه ایجاد شده است.


- قالیچه‌هایی با ابعاد بزرگ


قالیچه‌ها و فرش‌های بزرگ بیشتر در خانه‌های سنتی به چشم می‌خورند و فضای بیشتری از کف اتاق را می‌پوشانند. اثاثیه و مبلمان را نیز روی آنها قرار می‌دهند. با این کار، نمایی واحد در سراسر خانه ایجاد می‌شود.


- قالیچه‌هایی زیر میز قهوه‌خوری


در بیشتر خانه‌های مدرن، قالیچه‌هایی با ابعاد کوچک در زیر میز قهوه‌خوری قرار می‌دهند. با این کار، کانون دید بسیار شیکی در اتاق خلق می‌شود که دکور سایر قسمت‌های اتاق را به هم مرتبط می‌کند.


- فرش‌هایی با طرح خنده‌دار در اتاق کودک


قالیچه‌ای که برای اتاق کودک انتخاب کرده‌اید، باید دارای طرحی سرشار از خنده و فانتزی باشد. یعنی فرش‌هایی با رنگ‌های تیره یا اشکال عجیب و خنده دار.


- قالیچه‌های پرزدار اتاق خواب

 قالیچه مخصوص اتاق خواب باید بسیار نرم و پرزدار باشد تا نمایی گرم و راحت در اتاق ایجاد شود.


-قالیچه‌هایی در پاسیو


تنها اتاق‌های داخل خانه نیستند که باید با قالیچه و فرش پوشانده شوند بلکه در اتاق غذاخوری و پاسیو نیز می‌توان نمایی زیبا با فرش ایجاد کرد. با این کار، شما مکانی خودمانی و صمیمانه طراحی کرده‌اید.


- طرح‌هایی با تم خاص


اگر تم مخصوصی برای اتاق خود در نظر گرفته‌اید، استفاده از قالیچه بهترین ایده است. قالیچه‌های طبیعی و رسمی در این مورد اولین انتخاب هستند. 


 
- رویکرد مدرن در فضای سنتی


قالیچه، جزئی از اثاثیه منزل است که می‌تواند دو سبک متفاوت را با هم به زیبایی ادغام کند.برای نمونه این قالیچه نخی مدرن، با دکوراسیون سنتی و ساده ترکیب شده است.
 
-قالیچه‌ها منبع تولید نور در اتاق هستند و بهترین اثاثیه برای اتاق خواب با دکور ساده و طبیعی تلقی می‌شوند. البته اتاق خواب با فرش‌های چند رنگ نیز همچنان محیطی آرامش‌بخش تلقی می‌شود.

 

مترجم: نازنین محمدی

منبع سه خبر مدآنلاین میباشد


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394برچسب:, | 20:12 | نویسنده : جواد |

سفر به باغ‌های زیبای دنیا

 

سفر به باغ‌های زیبای دنیا

مدآنلاین: در دنیا باغ‌های زیادی وجود دارد که به زیبایی و با طراحی شگفت‌انگیزی خودنمایی می‌کنند. این باغ‌ها در سراسر کره زمین پراکنده‌اند و طراحان فضاهای سبز، متناسب با شریاط اقلیمی و گیاهان و درختان موجود در کشور خود، به این باغ‌ها، زیبایی خیره‌کننده‌ای بخشیده‌اند. این باغ‌ها پر از زیبایی و شگفتی‌اند. تاکنون در چند مطلب جداگانه به معرفی باغ‌های زیبا وبزرگ جهان پرداخته‌ایم و رد اینجا چند باغ دیگر را به شما معرفی می‌کنیم.

 

- باغ cosmic speculation در اسکاتلند

 دروازه این باغ زیبای اسکاتلندی که با الهام از تفکرات منطقی و علم ریاضی ساخته شده، فقط یک روز از سال به روی عموم گشوده می‌شود. با طراحی ساده‌ای که دارد، تاکنون نمونه‌ای همانند آن در دنیا ساخته نشده است.این باغ  مدرن، در سال 1989 توسط «چارلز جانکز» و همسرش«مگی کسویک» در نزدیک کاخ پارترک دامفایرز طراحی شده و تصورات فرهنگ‌های بیگانه در ساخت آن اصلا دخیل نبوده‌اند، بلکه بیشتر بر پایه افکار ذهنی این دو زوج با الهام از فرهنگ محلی اسکاتلندی و طبیعت اطراف ساخته شده است.

 

- باغ‌های keukenhof در نروژ

اشکال و مجسمه‌های بی‌نظیر گل‌ها وقتی با هنرهای زیبای دستی ادغام می‌شوند، نمایی فوق‌العاده چشم‌نواز خلق می‌کنند. باغkeukenhof یکی از این باغ‌های مشهور دنیاست که در نروژ قرار دارد. در این باغ بیش از 7 میلیون گونه گل داوودی کاشته شده و در حقیقت زیبایی بیش از حد باغ، مدیون طرح گل‌های داوودی مشکی روسی با عنوان یاگاست.

 

- باغ suan nong nooch در تایلند

این پارک بسیار زیبا که با چشم‌اندازهای خیره‌کننده خود، یکی از باغ‌هایی است که بیشترین تعداد بازدیدکننده را در هر سال دارد، در پاتایای تایلند قرار دارد. همه چیز در این باغ شبیه داستان‌های افسانه‌ای پریان است. داخل باغ سرشار از چند ویلای تایلندی، رستوران و استخرهای شنا است. این زمین 600 هکتاری، توسط آقای «پیستیت » و همسرش خانم«نونگ نوچ» در سال 1954 خریداری شده و در ابتدا قرار بود به عنوان زمین کاشت و برداشت میوه‌جات از آن استفاده شود ولی بعدها آن را تبدیل به باغ گل و گیاه کردند.

در سال 1980، در باغ به روی عموم گشوده شد. «suan» به معنای باغ و باغچه است. در این باغ ، مردم با آداب و رسوم تایلندی آشنا می‌شوند و بیش از 2000 توریست روزانه از این مکان دیدن می‌کنند.

 

- باغ versallieces  در فرانسه

به طور حتم معروف‌ترین باغ دنیا توسط آندره نوتر برای لوئیس ششم ساخته شده و زمان زیادی صرف طراحی ابتدایی آن شده است. مساحت بسیاری برای پروش گونه‌های گل، درختان پرتغال، فواره‌ها و کانال‌های آب اختصاص داده‌اند. زمین باغ با چرخ‌های خاک‌کشی هموار شده، درختان تنومند با گاری‌های بزرگ توسط صدها مرد از قلمرو پادشاهی لوئیس به باغ منتقل شده و گاهی اوقات کل هنگ ارتشی در ساخت آن همکاری کرده‌اند.

 

- باغ استوایی hardim Curitiba در برزیل

 این باغ زیبا در شهر کورتیبای پارانا، بزرگترین شهر جنوبی برزیل قرار دارد و مهمترین شهر توریستی این کشور محسوب می‌شود. باغ را کمی دورتر از دانشگاه فدرال پارانا ساخته‌اند. این باغ که در سال 1991 افتتاح شده، با الهام از سبک باغ‌های فرانسوی طراحی کرده‌اند. درست در ابتدای ورودی باغ ، فواره‌ها، آبشار، دریاچه، خانه سبز با مساحت 458 متر مربع و فرشی از گل زیر پای بازدیدکنندگان ساخته شده است. مساحت کل باغ حدود 240000متر مربع است. موزه بوتانیک که در این باغ قرار دارد، شامل انواع گل‌های محلی است و محققان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. در این موزه، انواع گونه‌های گیاهان استوایی برزیلی قرار دارد و ساختار مدرن خانه سبز، یادآور معماری قصرهای کریستالی لندن در قرن 19 میلادی است.

 

                                                      مترجم : نازنین محمدی


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394برچسب:, | 20:10 | نویسنده : جواد |

آشپزخانه‌‌ها در سال 2025 چه شکلی خواهند شد

آشپزخانه‌‌ها در سال 2025 چه شکلی خواهند شد


مدآنلاین: همزمان با توسعه فناوریهای نوظهور و تغییر سبک زندگی، این پرسش جذاب مطرح میشود که آشپزی در آینده چگونه خواهد بود؟ «دنیا در سال ۲۰۲۵ چگونه خواهد بود؟» و «آشپزخانهها در آینده چه هماهنگی با دنیای پیشرفته خواهند داشت؟» اینها پرسشهایی هستند که پروژه «آشپزخانه مفهومی Ikea ۲۰۲۵» امیدوار به یافتن پاسخی برای آنهاست.

پروژه آشپزخانه مفهومی نتیجه همکاری شرکت طراحی IDEO London و گروهی از دانشجویان دو دانشگاه «لاند» و «آیندهوون» است. هدف اصلی این پروژه ترغیب افراد به استفاده خلاقانهتر از مواد غذایی همزمان با تشویق آنها برای گام برداشتن به سوی سبک زندگی همسو با طبیعت است.

در این پروژه ایدههایی درباره جهان در ۱۰ سال آینده مطرح میشود و طی آن دانشجویان در معرض دنیایی از منابع محدود انرژی در آینده قرار میگیرند. از آنها خواسته شده تا دنیایی را تصور کنند که متوسط سن افراد بالاتر رفته و در عین حال شمار فرزندان نیز کمتر از زمان حال است! از آن ها خواسته شده است براساس این فاکتورها به فکر طراحی آشپزخانهای فوق مدرن باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر در این پروژه اینگونه تصور شده که آشپزخانهها نه تنها مکانی برای تهیه غذا، بلکه محلی برای انجام سایر کارهای روزمره هستند. در چنین آشپرخانهای فرآیند بازیافت به شدت مورد توجه قرار دارد و حتی باید نگاه اجباری به آن داشت.

 
 
پس از انجام گفتوگوهایی با مردم و کسب نظرات آنها و در نهایت انتقال موارد مطرح شده به طراحان پروژه، ایدههایی شکل گرفت که برخی از آنها در نوع خود جالب توجه هستند. از آشپرخانههای موقت گرفته تا طرحهایی که بیشتر شبیه زندگی به سبک روستایی هستند. در این مورد اخیر یک میز واحد به عنوان محلی برای آشپزی، خوردن غذا، انجام کارهای روزمره و بازی کردن کودکان ارایه شده است.

در بالای چنین میزی دوربین هوشمند و پرژکتوری نصب شده که در نقش یک مرکز کنترل تعاملی عمل میکند. ماده اولیه برای تهیه غذا بر روی میز قرار گرفته و در ادامه دوربین هوشمند آن را تشخیص داده و بلافاصله از طریق پرژکتور پیشنهادهایی برای استفاده از آن و مواردی درباره طرز تهیه غذاهای مختلف از آن ارایه میشود.

در عین حال سیستم سیم پیچ القایی تعبیه شده در زیر میز که به یک شبکه رایانهای متصل است، فرآیند پخت ماده غذایی را انجام میدهد.


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394برچسب:, | 20:0 | نویسنده : جواد |

احمدشاه بعداز رسیدن به سلطنت+عکس


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394برچسب:, | 19:59 | نویسنده : جواد |

یک واگن جذاب از مرسدس بنز

زبان طراحی مرسدس برای قسمت جلویی خودرو، کدهای چندان جدیدی را با خود همراه ندارد. با این وجود، لوگوی بسیار بزرگ در مرکز توجه مخاطب را جلب می کند. دانه های شش ضلعی ریز میان پره ها خط دید را از لوگوی مرسدس به سمت چراغ های جلو هدایت می کند.
پول نیوز؛ مازیار دانیالی - امروز یک محصول کاملا خانوادگی را از مرسدس بنز معرفی خواهیم کرد. سی ال آ 250 از آن خودروهایی است که در همان نگاه اول مخاطب را مجذوب خود می کند. اگر در اولین ملاقات سی ال آ 250 را از مقابل مشاهده کنید، تصور می کنید با یکی از سدان های کلاس "سی" روبه‌رو شده اید اما با کمی افزایش میدان دید و مشاهده نمای جانبی آن در کمال تعجب یک واگن را می بینیم که از طراحی بسیار مناسبی برخوردار است و به هیچ عنوان تصور یک خودروی طولانی و به زبان خودمانی تر بدقواره را در ذهن مخاطب ایجاد نمی کند.
 
زبان طراحی مرسدس برای قسمت جلویی خودرو، کدهای چندان جدیدی را با خود همراه ندارد. با این وجود، لوگوی بسیار بزرگ در مرکز و جلوی سیستم خنک کننده در نگاه اول توجه مخاطب را جلب می کند. دانه های شش ضلعی ریز میان پره ها بصورتی هوشمندانه انتخاب شده اند که خط دید را از لوگوی مرسدس به سمت چراغ های جلو هدایت می کند.
 
 
چراغ های جلو نیز همانند سایر اعضا خانواده "سی" ظاهری خشن و تهاجمی دارند. علاوه بر لوگوی کمپانی یک لوگوی کوچکتر با نوشته مرسدس بنز در فضای گسترده میان چراغ های جلو تا محل شروع خط درپوش موتور قرار گرفته است.
 
 
 
بامپر جلو نیز ظاهر ی کاملا اسپرت دارد. انتخاب طرح توری پلاستیکی به رنگ مشکی برای پر کردن قسمت های خالی حس یک خودروی تند و سریع را به مخاطب منتقل می کند.
 
در نمای کناری شاهد هنرنمایی طراحان این برند آلمانی خواهیم بود جائیکه اتاق خودرو با شیبی بسیار ملایم و چشم نواز طی مسیر می کند.
 
 
چراغ های عقب شباهت زیادی به نمای پشت سی ال اس ها دارند، اما همه چیز به خوبی طراحی شده است. در کناره های بامپر عقب دو فضای خالی که راه به فندرهای پشت دارند را مشاهد می کنیم که آنها نیز در هماهنگی با فضاهای خالی بامپر جلو با پوشش توری پلاستیکی مشکی پوشانده شده و حس اسپرت خودرو را افزایش داده اند.
 
 
 
دیفیوزر بسیار ساده و البته توسعه یافته است. برای اگزوزها نیز هر چند شاهد انواع آلیاژی بسیار مرغوب نیستیم اما انتخاب خوبی صورت گرفته و مجموعه ای مناسب را ایجاد کرده است.
 
 
رینگ های آلیاژی پنچ پر در حالت استاندارد برای این خودرو انتخاب شده است و خبری از کالیپرهای رنگی و دلبری های سیستم ترمز برخی از محصولات مرسدس در این مدل نیست البته نیازی هم احساس نمی شود زیرا با یک خودروی کاملا خیابانی سرو کار داریم.
 
 
در طراحی فضای داخلی کابین از رنگ مشکی به عنوان رنگ اصلی استفاده شده و البته دوخت قرمز رنگ درشت بر زیبایی های آن افزوده است. صندلی های جلو نیز ظاهری کاملا اسپرت دارند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
زیر درپوش موتور گزینه های مختلفی در برابر مشتریان قرار دارد. پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر 120 اسب بخاری، پیشرانه توربودیزل 2.1 لیتری 175 اسب بخاری و مدل 2 لیتری 208 اسب بخاری قابلیت ثبت سفارش را دارند. در موتور 208 اسب بخاری که نمونه مورد بررسی ما نیز از این مدل استفاده می کند گشتاور مجموعه برابر 258 پوندفوت است.
 
 
 

برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394برچسب:, | 19:52 | نویسنده : جواد |

شاخ به شاخ شدن هواپیما و پرنده (عکس)

برخورد یک پرنده با نوک هواپیمای مسافربری ترکیه باعث آسیب دیدگی شدید هواپیما شد.

به گزارش عصرایران به نقل از سایت آر تی روسیه، این هواپیما از استانبول راهی شهر نوشهیر بود که به هنگام فرود با این حادثه روبه رو شد.
هواپیما از نوع بوئینگ 800-737 بود و تعدادی از پرنده ها به نوک و بال آن برخورد کردند.

شاخ به شاخ شدن هواپیما و پرنده (عکس)


شاخ به شاخ شدن هواپیما و پرنده (عکس)

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 16 ارديبهشت 1394برچسب:هواپیما ، پرندخ ، شاخ, | 19:46 | نویسنده : جواد |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.